W dnia 29-31 maja uczniowie klasy VI, VII i VIII wyjechali na trzydniową wycieczkę do Wrocławia dofinansowaną w ramach programu „Poznaj Polskę”. Pierwszego dnia zwiedzili Centrum Wody Hydropolis, gdzie zobaczyli drukarkę wodną, 3,5 m wir wodny, Planetę Wody, Strefę Głębin, Strefę Oceanu Życia, Strefę Dzieci, Strefę Relaksu, Strefę Człowiek i Woda, Strefę Historii Inżynierii Wodnej, Strefę Miasto i Woda oraz Strefę Stany Wody. Wszyscy byli zachwyceni. Następnie zwiedzili zespół historycznego centrum Wrocławia. Widzieli Ostrów Tumski, Stare Miasto, Nowe Miasto i wyspy odrzańskie w tych rejonach. Zwiedzanie było szczegółowe z przewodnikiem. Szczególną uwagę poświęcono Zakładowi Narodowemu im. Ossolińskich, poznano historię instytutu i jego zbiorów.
Drugiego dnia uczniowie zwiedzali Muzeum Narodowe – seans Panorama Racławska i Mała Rotunda. Zobaczyli Panoramę Racławicką – wielki panoramowy obraz (15 × 114 m), który dzięki zespoleniu szczególnych zabiegów malarskich (specjalna perspektywa) i technicznych (oświetlenie, sztuczny teren, zaciemnione, kręte podejście) „przeniósł” widza w inną rzeczywistość i inny czas. Znowu byli zachwyceni.
W tym dniu uczniowie odwiedzili również Pawilon Czterech Kopuł, gdzie poznali jego historię. Podziwiali modernistyczny gmach wzniesiony w 1912 roku według projektu Hansa Poelziga. Widzieli sąsiadującą iglicę oraz Halę Stulecia z otaczającymi ją terenami i wraz z Parkiem Fontann i pokazem multimedialnym.
W ostatnim dniu uczniowie odwiedzili ponownie Muzeum Narodowe – tym razem Muzeum Etnograficzne, gdzie podziwiali wystawę: Dolnoślązacy – pamięć, kultura, tożsamość oraz wystawę: Nie-zabawki.
Następnie uczniowie odwiedzili najpiękniejszy gmach główny Muzeum Narodowego. Zobaczyli śląską rzeźbę kamienną XII–XVI w., sztukę śląską XIV–XVI w., sztukę śląską XVI–XIX w., sztukę polską XVII–XIX w., sztukę europejską XV–XX w. oraz wystawę Cudo–Twórcy.
Wycieczkę zakończono w multimedialnym Centrum Historii Zajezdnia. Uczniowie zobaczyli interaktywną wystawę „Wrocław 1945–2016”, która jest opowieścią o powojennych losach miasta i jego mieszkańców, którzy przybywszy z różnych stron Polski i Kresów od nowa tworzyli społeczną, kulturową i naukową tkankę miasta.
Każdy dzień zachwycał czymś nowym. Bogactwo polskich muzeów jest ogromne, a dzięki programowi „Poznaj Polskę” mieliśmy możliwość je oglądać.