Świat zawsze mierzył się ze zmianami i sytuacjami nieprzewidywalnymi. W okresie
pandemii dynamika tych zmian i ich skala zaowocowała licznymi skutkami społecznymi
i finansowymi. Edukacja jako jedna z usług publicznych – nie uchroniła się przed tymi
zmianami. Nauczyciele, uczniowie i rodzice z dnia na dzień musieli dostosować się do
nowej sytuacji, podjąć trud nauczenia się nowych narzędzi informatycznych oraz ich
wykorzystywania w realizowanym procesie dydaktycznym. Zmiany z jednej strony
odcisnęły swoje bolesne piętno, z drugiej jednak strony przyspieszyły proces cyfryzacji
polskiej szkoły, otwierając nowe możliwości zmian w modelu nauczania.
Konsekwencje pandemii uwidoczniły potrzebę refleksji ale i podjęcia działań, które
będą mogły zapobiegać kolejnym tego typu zjawiskom oraz służyć rozwojowi lokalnej
oświaty.
Świat polskiej pandemii to świat podawczych metod pracy.
Zieloną tablicę zastąpił ekran komputera i gadające głowy.
Dzisiejsza szkoła to nie jedyne miejsce, gdzie się uczymy.
Ważne abyśmy byli w dialogu z nauczycielem i widzieli w nim człowiek
Zestaw przykładowych programów edukacyjno – doradczych dla nauczycieli gminy Wojnicz